Nyårsdagen tjugohundrasjutton

publicerat i Allmänt;

Årets första dag. 


Summerar mitt 2016 som ett bra år trots allt.
Vi har kommit en bra bit på vårt hus och nu börjar man så smått räkna ner mot inflyttningsdatumet trots att vägen dit fortfarande är lång. 
Visst har jag samtidigt misslyckats en del som året gått såsom att inte ha läst klart akutsjukvården då jag inte jäktade med praktiken som tillhörde kursen. 
Jag hoppade även över högskoleprovet under hösten, jag kom inte in på sjuksköterskeutbildningen.
Nederlag men varför ska man gräva ner sig för det?
Jag tar nya starka friska tag.

Planerar detta året att nå en hälsosam vikt för jag trivs inte med min egen kropp som den ser ut nu. 
Jag ska tänka kvalitet istället för kvantitet samtidigt som jag ska ställa mig frågan om jag verkligen behöver prylen innan jag köper den. 
Har ett mål att springa milen.

Under tiden jag gör dessa 3 sakerna så har jag samtidigt satt upp en hel del delmål som ska ge mig knuffen i rätt riktning 

Jag är helt enkelt redo för vad 2017 kommer att ge. 

Är du?

Kommentera inlägget här :